تاریخ ژاپن از باستان تا کنون

تاریخ ژاپن تاریخ چین , جنگ چین و ژاپن , جنگ مغولها با ژاپن , جنگ داخلی ژاپن

ر دوره اتحاد جماهیر شوروی ، این نوع بزرگداشت ها از کوچکترین فرزندان دور نگه داشته می شدند. امروز ، اما ، این به طور گسترده ای در مهد کودک های روسیه

در دوره اتحاد جماهیر شوروی ، این نوع بزرگداشت ها از کوچکترین فرزندان دور نگه داشته می شدند. امروز ، اما ، این به طور گسترده ای در مهد کودک های روسیه معرفی می شود.  
Håvard Bækken ، محقق ارشد در انستیتوی مطالعات دفاعی نروژ

تاریخهای مهم نظامی در روسیه

  • 15 فوریه: روز بزرگداشت ایثارگران جنگ افغانستان (1989- 1979)
  • 23 فوریه: روز مدافعان مادر روسیه ، همچنین در روسیه به عنوان "روز مردان" شناخته می شود
  • 27 فوریه: روز نیروهای ویژه ، از جمله سربازانی که در سال 2014 کنترل کریمه را به دست گرفتند
  • 9 مه: روز پیروزی
  • یکشنبه پایانی ژوئیه: روز نیروی دریایی
  • 6 آگوست: روز سربازان راه آهن ، هم افتاده و هم فعال
  • 12 آگوست: روز دفاع هوایی
  • 1 اکتبر: روز ارتش
  • روز 24 اکتبر برای بزرگداشت نیروهای ویژه ارتش. این تاریخ همچنین نشانگر ایجاد سال 1950 اولین تقسیم اسپتزناز اتحاد جماهیر شوروی است.
  • 19 نوامبر: روز توپخانه و دفاع موشکی
  • 27 نوامبر: روز پیاده نظام دریایی
  • 9 دسامبر: قهرمانان روز مادر مادر
  • 17 دسامبر: روز سربازان استراتژیک

بوکن اظهار دارد که وقتی تاریخ جنگ در روسیه کنونی گفته می شود ، اتاق ظرافت کم شده است. تأکید بر قهرمانی و یاران شوروی ، گروههای مختلف مردم در داخل کشور برای دفاع از هسته روسیه در کنار هم می جنگند. اشاره به جنگ به عنوان "جنگ بزرگ میهنی" نیز اقدامی آگاهانه است.

وی گفت: "این تکرار جنگ میهنی است ، یعنی جنگ دفاع علیه ناپلئون. درست همانطور که قبل از جنگ جهانی دوم یک سیاست اتحاد سایه بین استالین و هیتلر وجود داشت ، بین تسار اسکندر 1 و ناپلئون نیز وجود داشت. "

تاریخ جنگ همیشه در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و بعدها روسیه از اهمیت برخوردار بوده است. اما طی چند سال گذشته چیزی تغییر کرده است.

در سال 2011 ، کمیسیونی علیه "جعل تاریخ به ضرر منافع روسیه" ایجاد شد. پیش زمینه این امر راهی بود كه بسیاری از كشورهای اروپای شرقی تاریخ جنگ را از نسخه اتحاد جماهیر شوروی بازنویسی كردند تا به حوادث كمتر قهرمانانه مانند پارتیشن لهستان بین هیتلر و استالین و همچنین اشغال كشورهای بالتیك پس از جنگ توجه كنند. .

نظامی سازی کودکان نیز در سالهای اخیر افزایش یافته است. کودکان زیر 4 تا 5 سال اکنون با اسلحه های ماکت و لباس سربازان از زمان WW2 هنگام جشن روز پیروزی قدم می زنند.

وی گفت: "در دوره اتحاد جماهیر شوروی ، این نوع بزرگداشت ها از کوچکترین فرزندان دور بودند. امروز ، اما ، این به طور گسترده ای در مهد کودک های روسیه معرفی می شود. خیلی اوقات ، داستان در مورد جنگ ، ورود به معرفی مسائل نظامی به کودکان است. شما نمی توانید آموزش نظامی را مستقیماً شروع کنید. باید تاریخ جنگ را طی کرد. "

 - بنابراین ، این دارای هدفی است که با تهیه برخی از جمعیت برای خدمت سربازی ارتباط دارد؟

بله ، این بخشی از آن است. آنچه اکنون اتفاق می افتد ، دقیقاً مانند دهه 1970 ، این است که نظامی سازی زندگی روزمره مدرسه افزایش می یابد ، در حالی که تعداد سال های خدمت اجباری نظامی کاهش می یابد. بنابراین ، شما نیاز به آموزش آمادگی بیشتری در مدرسه دارید. کودکان نه تنها باید یاد بگیرند که چگونه سلاح ها را کنترل کنند ، بلکه با این "نگرش اساسی" نیز نصب می شوند. "

- آیا این یک سیاست اراده است؟

"بله ، و هیچ کس این مسئله را پنهانی نمی کند. برنامه های دولت برای پرورش میهن پرستانه یک جزء سیاست دارد و می گوید چیزی در مورد پرورش میهن پرستی چیست و چرا دولت به آن احتیاج دارد. در آن ، این به معنی این است که جنبه های قهرمانانه جنگ را باید جشن گرفت. پس از آن برنامه مشخصی برای چگونگی تخصیص پول به طرح های مختلف دنبال می شود. تمرکز زیادی بر یادآوری جنگ به درستی "وجود دارد."